sobota, 28 lipca 2012

bakłazan, fasolka i czerwona papryka

letnie gotowanie ... warzywa z patelni na szybko

znowu upał 35 stopni. jeśli gotować to bardzo krótko. miałam w lodówce bakłażany, takie maluśkie. pokroiłam je na półcentymetrowe plastry i podsmażyłam z dwóch stron na suchej patelni, pod koniec posypałam odrobiną soli i cząbrem. w tym samym czasie na parze gotowała się fasolka szparagowa. na patelnię po bakłażanach wrzuciłam pokrojoną dymkę, jak lekko się zeszkliła dodałam odrobinę oliwy i dorzuciłam pół ząbka czosnku. po chwili przyszła kolej na paprykę czerwoną, odrobinę ostrej papryczki. wszystko ładnie przysmażyło się i lekko zmiękło więc mogłam dodać wcześniej podsmażone plasterki bakłażana, natkę pietruszki i pół filiżanki wywaru z fasolki. teraz podstawowe przyprawy, sól i pieprz, pamiętajmy, że bakłażany były z cząbrem. jeszcze 3 minutki duszenia pod przykryciem i już. po przestudzeniu gdy danie było letnie, zjadłam z żytnim chlebem. równie dobre będzie z ulubioną kaszą lub ryżem.

warzywa są półsurowe, chrupiące, z odrobiną oliwy, więc można je jeść na zimo.

składniki na przygotowanie dania dla 2 osób:
  • 1 nieduży bakłażan
  • duża garść fasolki szparagowej
  • 1 duża dymka lub cebulka
  • 1/3 strąka papryki
  • 2-3 cm ostrej papryczki
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • 1/2 ząbka czosnku
  • 1/2 filiżanki wywaru z fasolki lub wody
  • cząber, sól i pieprz do smaku
W roli glownej - BAKŁAŻAN

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz