czwartek, 13 września 2012

Sałatka kalafiorowa z pikantnym sosem jogurtowym

znowu kalafior ... i bardzo pikantny sos jogurtowy z czubricą

wiem, wiem ...  powtarzam się, ale moja kalafiorowa faza wciąż trwa ;) co mam zrobić skoro to szybkie i przepyszne danie, i jakże sycące z kawałkiem dobrego żytniego chleba. jesienne upały, więc nie warto jeść na ciepło, lepiej podelektować się niegotowanym jedzeniem :). przepis jest nieco podobny do poprzedniego ale tym razem w wersji również dla wegan. (ten post pisałam gdy było upalnie, dziś pogoda załamała się :( ... ale postanowiłam treści już nie zmieniać. taka sałatka jest dobra na każdą pogodę. smacznego!



składniki na 3-4 porcje
  • 1 nieduży kalafior lub 1/2 dużego
  • 1 cebula przetrawiona z solą
  • 3-4 śliwki
  • 3-4 kawałki suszonych pomidorów
  • 1 pojemnik sojowego lub mlecznego jogurtu
  • 1-2 cm ostrej papryczki
  • 1/2 łyżeczki czubricy czerwonej
  • 1 ząbek kiszonego czosnku
  • garść natki pietruszki



cebulę pokroić w piórka i posolić by zmiękła. kalafior dokładnie umyć i podzielić w maleńkie różyczki, łodyżki pokroić w plasterki. śliwki po wyjęciu pestek podzielić na ósemki a pomidory suszone pokroić w paski. sos to jogurt sojowy lub mleczny z dodatkiem 1/2 łyżeczki czubricy,  posiekanych ostrej papryczki i kiszonego czosnku. wszystkie składniki połączyć, dodać posiekaną natkę i sos jogurtowy. warto wstawić na godzinę do lodówki by smaki się przegryzły a kalafior nieco zmacerował. takie proste a ile przyjemności. kalafior ze swoim neutralnym smakiem jest doskonałą bazą do sałatek. za gotowanym nie przepadam a surowy jest fantastyczny ze swoją lekka słodyczą i chrupkością.

4 komentarze:

  1. Tyle pochlebnych opinii slyszałam o sałatce kalafiorowej, że aż sama muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszynka, koniecznie... ja się zakochałam w kalafiorze na surowo. ale można też go lekuchno obgotować.
      pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Sałatka z ulubionymi przeze mnie składnikami. Jeszcze dziś do wypróbowania! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Viola, polecam ... mam nadzieję, że też będzie Ci smakować.
      pozdrawiam :)

      Usuń