piątek, 5 lipca 2013

Kalarepa, rukola, czeresnie i feta w kolacyjnej sałatce

sałatka z czereśniami wcale nie owocowa 

kolejny upalny dzień. wieczór, więc nieco chłodu wpada do mieszkania ... wreszcie coś można zjeść, mimo że już nie planowałam. kalarepa, kiszony ogórek, czereśnie i rukola... pieprz, sumak, oliwa... aaa ... i feta zamiast soli. lekka, soczysta, chrupiąca sałatka w sam raz na wieczorową porę.


skład na 2-3 porcje
  • 1/2 kalarepy
  • 10 dkg twardej fety
  • 2 garści czereśni
  • 2 garści rukoli
  • 2-3 ogórki kiszone
  • sos: oliwa, sumak, czosnek, pieprz, sól w razie potrzeby.
przygotowanie
kalarepę obrać i pokroić w słupki. feta dowolnie ... słupki lub kostka, co kto lubi. ogórki w paseczki a wydrylowane czereśnie w połówki lub ćwiartki. rukolę porwać lub pokroić na mniejsze kawałki, chyba że jest drobniutka to użyć całej. wszystkie składniki delikatnie wymieszać z oliwą i przyprawami. gdyby było za mało kwaśne dodać soku z cytryny. w razie potrzeby schłodzić. ja zjadłam samą, ale można podać z ulubionym pieczywem lub kaszą czy ryżem. młode ziemniaczki też będą niczego sobie.

Zielnik Kuchenny 2013
Nakarm Cukrzyka latem


4 komentarze:

  1. Od dłuższego czasu szukam w sklepach sumaku i nigdzie nie udało mi się go kupić. Co do oliwy natomiast - jakoś mi nie pasuje jej gorzki smak ze słodkimi czereśniami. Czy nie lepszy byłby bezsmakowy olej rzepakowy? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sumak można kupić w sklepach arabskich. ja nabyłam w Arkadii (Warszawa) na stoisku firmy Damas (w hipermarkecie).
      Co do oliwy, to używam delikatnej oliwy o smaku owocowym i nie jest gorzka. zresztą to tylko łyżka. olej rzepakowy zimnotłoczony ma bardzo wyrazisty smak i zupełnie nie pasuje do takich delikatnych sałatek. można użyć oleju słonecznikowego zimnotłoczonego, jego słodkawy smak pestek będzie idealny do tej sałatki. najlepiej rodzaj oleju dopasować do własnych preferencji smakowych.
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń
  2. brzmi smakowicie nawet bardzo i to połączenie smaków, muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń