piątek, 15 lipca 2016

Cukiniowe Pesto

Pesto z cukinii z makaronem  

z rana zainspirowała mnie fotka znajomej - pesto z duszonej cukinii. skarżyła się, ze konsystencja wyszła zbyt rzadka. warzywa udusiła na oliwie. jak to stało się, że do tej pory nie wpadłam na pomysł cukiniowego pesto? nie wiem. ja oczywiście swoją wersję zrobiłam z młodziutkiej surowej cukinii z dodatkiem zielonych listków pietruszki. wyszła cudowna kremowa konsystencja i bardzo ciekawy smak. bardzo jestem zadowolona z tego eksperymentu. to będzie stały punkt programu tego lata. tym razem podałam klasycznie z makaronem, ale nie omieszkam podać pesto cukiniowe z cukiniowym makaronem.

składniki na 2 porcje
  • 1 niewielka młoda cukinia
  • mały pęczek natki pietruszki lub innej zieleniny
  • garść kiełków - ja użyłam brokułowe 
  • 1 łyżka pestek słonecznika, dyni lub orzechów ulubionych
  • 2-3 ząbki czosnku - ja użyłam kiszony, wyjęty z ogórków małosolnych
  • 1-2 łyżki soku z cytryny lub limonki
  • 2-3 łyżki dobrej oliwy
  • sól, chili w płatkach, kurkuma
przygotowanie
cukinię ze skórką kroimy w kawałki, wszystkie składniki wkładamy do blendera i mielimy na gładką masę. podajemy z ulubionym makaronem lub makaronem warzywnym. doskonałe również jako dip do warzyw, pasta do pieczywa, sos do sałatek.





ja użyłam cukinii surowej, dodała dużo listków pietruszki, kiełki brokułu, kiszony czosnek (z ogórków małosolnych), pestki słonecznika, sól, chili, kurkumę, sok z cytryny i zieloną oliwę. to było pyszne. zjadłam nieprzyzwoicie dużą porcję

4 komentarze:

  1. Cudowny pomysł, uwielbiam cukienię a też na to nie wpadłam! Podkradam pomysł ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyszło genialne :) co prawda bez kiełków i kurkumy, ale genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest to, szybko i pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dynia czyli samo zdrowie! ;)

    OdpowiedzUsuń