wtorek, 19 lutego 2013

Seler naciowy w roli głównej

surówka z selera naciowego po raz kolejny ... trzeci

z liczby wyświetleń widzę, że moje selerowe propozycje przypadły Wam do gustu. śmiało więc przedstawiam kolejną propozycję z selerem naciowym w roli głównej. wciąż mam fazę na  selera i nie wiem kiedy mi się znudzi. ale obiecuję, że za bardzo zanudzać Was nie będę. tym razem dodatki to słodka gruszka, oliwki nadziewane cytryną, orzechy włoskie i malusie jędrne korniszony. dość monochromatycznie ale z pikantnym akcentem chili w płatkach. ta porcja była robiona ze środkowych łodyg selera stąd ta duża ilość naci. nadało to surówce więcej delikatności.

składniki
  • 4-5 łodyg selera
  • 1 gruszka lub inne sezonowe owoce
  • 4-5 orzechów włoskich
  • 4-5 korniszonkow
  • sos: 2 łyżki oliwy, 1 łyżeczka pasty sezamowej, 2 łyżki soku z cytryny, 2 łyżki wody, sól, chili w płatkach
łodygi selera myjemy i obieramy z włókien. kroimy na ok. półcentymetrowe plasterki. gruszkę kroimy na średnie kawałki a korniszony na plasterki. dodajemy rozdrobnione orzechy. z podanych składników przyrządzamy sos (musi być bardzo dokładnie wymieszany), dodajemy do miski  i wszystko delikatnie mieszamy. taka sałatka jest idealna na drugie śniadanie lub kolacje, z dobrym żytnim chlebem na zakwasie. może też być obiadowym dodatkiem. TU pozostałe dania z selerem naciowym.





17 komentarzy:

  1. Kolejne pyszne danie, które muszę koniecznie wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszynko... polecam :) ja bardzo lubię takie selerowe surówki
      pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Nie chwał, puki sama nie zrobisz i nie spróbujesz.

      Usuń
  2. Mmmm dobry seler nie jest zły :-) fajna sałatka

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda świetnie, tylko jakoś boję się smaku selera naciowego. Bo zwykłego selera wprost nienawidzę! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba spróbować... ja seler w każdej formie i postaci... to pyszne warzywo o wyraźnym, charakterystycznym smaku. wykorzystuję nawet nać selera korzeniowego.
      pozdrawiam :)

      Usuń
  4. A ja robię tak
    Seler naciowy drobno pokrojony do tego dwa duże ogórki kiszone,ząbek czosnku i duża łyżka harissy.
    Dwie duże łyżki oliwy z oliwek oraz duża łyżka majonezu własnej roboty.
    Pieprz ziołowy do smaku i smacznego bo jest mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy, i fajnie!
      ja nie lubię majonezu. lubię w surówkach coś słodkiego, więc dodaję zawsze jakiś owoc, dużo zieleniny i bardzo leciutki winegret z małą ilością oliwy. ostrości dodają mi płatki chili lub latem świeże peperoncino :) często dopełniają wszystkiego pestki lub orzechy.
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń
  5. Wygląda pysznie! Na pewno zrobię.
    Polecam też mój przepis: http://slonecznysmak.blogspot.com/2014/02/piers-z-kurczaka-w-pesto-saatka-z.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      ładnie na Twoim blogu i smacznie. Seler naciowy jest świetną bazą do przeróżnych dodatków, z czym ja go nie łączyłam :) widać to po ilości przepisów na moim blogu. bardzo lubię selera naciowy.
      pozdrowienia,
      ela

      Usuń
  6. Na pewno będę do Ciebie zaglądać:) Na fb już masz mojego "polubka". Na pewno będę podsyłać zdjęcia z daniami z Twoich przepisów:)

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję za wszystkie przepisy, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie lubiłam selera a z twoich przeposow oczarowal mnie dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że przekonałam Cie do tego zdrowego warzywka :)
      pozdrawiam

      Usuń
  9. Ciekawe czy można zastąpić chili w płatkach zwykłym chili w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidan, można zastąpić szczyptą, pominąć, lub zastąpić pieprzem :)
      pozdrawiam

      Usuń