środa, 5 czerwca 2013

Placki z kiszonej cukinii

zaskakująco smaczna porażka kulinarna ...

podzielę się dziś z wami moja porażką kulinarną, dzięki której powstała jedna z dziwniejszych potraw jakie zdarzyło mi się zrobić ... placki z kiszonej cukinii. wyjadłam słoik pierwszych małosolnych ogórków, został pyszny sos, wrzuciłam do niego pokrojone w słupki młodą marchewkę i cukinię mając nadzieję na niezłą wyżerkę. po dobie marchewka smakowała rewelacyjnie! kwaskowa, chrupiąca, pachnąca, za to cukinia w smaku była w miarę, ale jej konsystencja pozostawiała wiele do życzenia. nie lubię wyrzucać jedzenia, decyzja: zrobię placuszki.

składniki na 6 placuszków
  • 1 mała cukinia ukiszona w zalewie z ogórków
  • 1 łyżka mielonego siemienia lnianego
  • 2 łyżki mąki owsianej lub gryczanej
  • 1 łyżka gęstego kefiru lub jogurtu (w wersji wegańskiej roślinny)
  • do smaku płatki chili i inne zioła
  • odrobina oleju do posmarowania patelni
cukinię zmiksowałam z 2 łyżkami mąki owsianej, łyżką mielonego siemienia lnianego, łyżką kefiru i szczyptą płatków chili. powstało ciasto o konsystencji bardzo gęstej śmietany. małe placuszki, ku mojemu zaskoczeniu, usmażyły się idealnie na leciutko posmarowanej olejem patelni, nawet nie chciały odrobiny przywrzeć! i co najważniejsze ... smakowały wyśmienicie w towarzystwie prostej surówki z pomidora, ogórka małosolnego i natki. pamiętajcie, prawie każde potknięcie kulinarne da się uratować :)
Zielnik Kuchenny 2013Kolacja w czasie sesji!

6 komentarzy:

  1. I gdzie tu porażka?;) Mega apetyczne placki! Akurat kończę drugi słój ogórków, chyba kupię cukinię hi hi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arnika, porażką była paciowata cukinia ;) ale ja nie zrażam się :D prawie wszystko da się przerobić na zjadliwą formę... a ile przy tym zabawy:)
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Wiem Elu, że miałaś na myśli samą cukinię, bo placuszki są prima sort (jak powiedziałaby moja 6-latka:)). Nabrałam ochoty na wytrawne placki, muszę "ulepić" coś plackopodobnego:) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Łoł, kiszona cukinia! co za wspaniały pomysł :-D

    OdpowiedzUsuń