niedziela, 30 czerwca 2013

Kolacyjna sałatka z młodych buraczków i ziemniaków

młode buraczki, młode ziemniaki, ogórki małosolne 

została resztka więc na kolację ugotowałam je na parze w jednym garnku... dodałam trochę zieleniny i dla kwaśności ogórki małosolne. wszystko wymieszałam z ostro słodkim sosem tahini i powstała cudna kolacyjna sałatka. może to nie wygląda za specjalnie ale doskonale smakuje ... w każdym razie, mnie smakowało. oczywiście taką sałatkę możemy podać w upalny dzień na lunch lub na obiad, jest bardzo syta.




skład na 2 porcje
  • 3 młode buraczki
  • 3 młode ziemniaki
  • 3 ogórki małosolne
  • garść rukoli lub innej zieleniny o wyrazistym smaku
  • sos tahni: 1mały jogurt (mleczny lub roślinny), 1 łyżka pasty sezamowej, 1/2 łyżeczki płatków chili, sól, gałka muszkatołowa
przygotowanie
buraczki i ziemniaki wyszorować i w mundurkach ugotować na parze, 10-15 minut. ostudzić i pokroić np. w słupki. tak samo pokroić ogórki małosolne. dodać garść rozdrobnionej rukoli i wymieszać z sosem sezamowym. rukolę możemy dodać po wymieszaniu z warzyw z sosem, wtedy efekt wizualny będzie nieco lepszy ale nie zmieni to smaku...jak kto lubi :)

sierpniowa odsłona pysznej sałatki z nieco innym sosem:
cebula, czosnek i nataka drobno pokrojone z dodatkiem gomashio i chili - mieszamy i wstawiamy do lodówki by zmiękły/zmacerowały się. dodajemy do gęstego jogurtu, dokładnie  mieszamy i łączymy ze składnikami sałatki. nie miałam rukoli więc dałam dużo natki. było przepysznie :) a poniżej efekt






Zielnik Kuchenny 2013Kolacja w czasie sesji!




Nakarm Cukrzyka latem

3 komentarze:

  1. Kolejna kusząca składnikami i wyglądem sałatka. W następną niedziele zrobię na obiad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to bardzo sycąca sałatka. w mojej troszkę za mało było sosu ... a może po prostu jogurt był za gęsty, użyłam bardzo gęstego jogurtu greckiego. warto zwrócić uwagę by sos nie był za gęsty.
      pozdrowienia,
      ela

      Usuń
  2. Pysznie wygląda! Muszę ją niebawem zrobić!

    OdpowiedzUsuń