wtorek, 11 września 2012

Pikanty sos z zółtych pomidorów

pikantny sos z żółtych pomidorów

to już ostatni z zapowiadanych przepisów ... ale będą następne, a tych pomidorowych, makaronowych ... pewnie jeszcze wiele, bo są wybitnie półgodzinne i pyszne.
w tym roku na działce pomidory obrodziły wyjątkowo. dojrzewają wszystkie na raz. żółte są pyszne na surowo, ale że bardzo mi zmiękły, zamieniły się w sos do makaronu. to była dobra decyzja ... pyszna decyzja :) słodkawy z ostrą nutą chili i aromatem bazylii. ten dość gęsty sos należy podać z makaronami o dużych formach które, ładnie zagarniają go do środka.

mój ulubiony makaron orecchiette

składniki na 2 porcje
  • 3 duże żółte pomidory
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1-2 cm ostrej papryczki
  • sól do smaku
  • oliwa
  • 10-15 listków bazylii
 na suchą patelnie wrzuciłam cebulę pokrojoną w piórka i zeszkliłam ją, cały czas mieszając. dodałam łyżkę oliwy i dorzuciłam posiekany czosnek, papryczkę a po chwili pokrojone w kostkę pomidory (pozbawione skórek). dusiłam na wolnym ogniu. gdy sos zaczął gęstnieć i błyszczeć, dodałam sól i pokrojone listki bazylii, i jeszcze chwilę poddusiłam. w tym samym czasie ugotowałam makaron, obowiązkowo al dente, czyli jakieś 2 minuty krócej niż podano na opakowaniu. odcedzony, z powrotem wrzuciłam do garnka i dodałam sos. całość dobrze wymieszałam i jeszcze potrzymałam na gazie minutkę. w razie potrzeby można dodać nieco kluszczanki by rozrzedzić sos. danie gotowe do wyłożenia na talerz. resztkę gorącego sosu przełożyłam do czystego słoiczka i natychmiast zamknęłam. po ostygnięciu nakrętka powinna być nico wklęsła, znaczy to że zamknęła się hermetycznie i słoiczek można przez jakiś czas przechować w lodówce.

bardzo popularny makaron penne rigate

10 komentarzy:

  1. Świetna propozycja! Uwielbiam pomidory i wszystko co z nich można wyczarować :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      sosy z żółtych pomidorów są wyjątkowo delikatne w smaku, pozbawione kwasowości czerwonych.
      pozdrawiam

      Usuń
  2. musi być pyszny! świetna alternatywa dla tradycyjnych "czerwonych" sosów!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja siostra uwielbia żółte pomidory, musi być pyszny taki sos ;) Zapraszam na konkurs : http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/09/konkurs-z-firma-prymat.html Do wygrania atrakcyjne nagrody ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. ten kolor jest zabójczo pociągający

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten sos. W zeszłym roku zrobiłam z 4 kg. Teraz musze zrobić więcej, bo za szybko się skończył:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, jest niepowtarzalny... czekamy na żółte pomidory. buziaki :*

      Usuń