niedziela, 14 kwietnia 2013

Koktajl buraczano bananowy

burak ... banan ... gęsty pożywny koktajl z miętową nuta i chili w tle.

do buraczków w formie pitnej zainspirowała mnie moja koleżanka Lula. od kilku dni komponuje miksowane napoje na bazie surowych buraków i tofu. poszłam w jej  ślady. mżył mi  się sok z buraków ale moja sokowirówka odmówiła współpracy więc miksowanie jest najlepszym rozwiązaniem. mam w głowie jeszcze kilka kombinacji buraczanych... na przednówku to duża porcja witamin.

składniki
  • 1średni surowy burak
  • 1 banan
  • 1 szklanka mleka sojowego
  • szczypta płatków chili
  • 1/2 łyżeczka mięty syryjskiej lub kilka świeżych listków
do miksera wrzucić pokrojonego buraka i banana, wlać mleko i przyprawy, dokładnie zmiksować. można ozdobić skruszonymi suchymi listkami mięty lub najlepiej świeżymi - niestety takich nie miałam, ale mięta syryjska wynagrodziła ten brak. bardzo pyszne i energetyzujące. TU przepisy na inne owocowe i warzywne miksy.

Kwiecień plecień: przeplatamy smaki 2013
Studenckie gotowanie II - odsłona wiosennaOrganizator: awodwanrazc

11 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Asieja, kolor wyszedł obłędny. fotek zrobiłam co niemiara i nie wiedziałam którą wybrać. a smak adekwatny do koloru :)
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń
  2. Ale gęsty, ale zdrowy, ale pyszny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kulinarny Zenit, o tak, dokładnie jest tak jak piszesz!
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń
  3. Bardzo odważne połączenie, nie wiem czy się odważę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba dodatek chili i mięty. Ostatnio rankami mój organizm woła o takie przebudzenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mariszka, o tak takie dodatki pobudzają / przebudzają .... bardzo lubię.
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń
  5. hej, czy burak był surowy czy gotowałaś go wcześniej?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, Anonimowy/wa ... tak jak w opisie, czyli surowy :) taki ma większą wartość
      pozdrawiam,
      Ela

      Usuń
  6. Pyszny, bez mięty też, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń