sobota, 6 kwietnia 2013

Spaghetti z pesto rukolowym

zielone pesto z rukoli i pestek dyni ... 

za oknem biały od śniegu kwiecień, a na talerzu zaklinanie wiosny. staram się stosować sezonowe produkty ale miałam tak ogromną chęć na pesto, że nie powstrzymałam się od zakupu pojemnika rukoli. nie ma tak intensywnego smaku jak ta rosnąca na grządkach latem ale spełniła swoje zadanie. na talerzu zazieleniło się, było bardzo smacznie i energetycznie. by pesto było delikatniejsze w smaku, zamiast orzechów dodałam zielone pestki dyni, a zamiast parmezanu plaster naturalnego tofu, dzięki temu nabrało kremowej konsystencji. jest to więc wegańska wersja, a jeśli użyjemy makaron bezglutenowy to będzie doskonałe dla osób nietolerujących glutenu.


składniki na 2 porcje
  • 50-60 g rukoli
  • 3-4 łyżki pestek dyni
  • 3 łyżki dobrej oliwy
  • 1-2 ząbki czosnku
  • plaster tofu (opcjonalnie)
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa do smaku
  • 1/2 paczki makaronu spaghetti (może być również pełnoziarnisty lub bezglutenowy)
przygotowanie
pestki dyni opłukać i na 1-2 minuty zalać wrzątkiem, odcedzić. wszystkie składniki sosu włożyć do blendera i dokładnie zmielić na gładką masę. w razie potrzeby dodać wody. by sos był kremowy można dodać 1 cm plaster naturalnego tofu. makaron gotujemy 6-7 minut w dużej ilości wody. gdy jest al dente odcedzamy zostawiając trochę wody. z powrotem wrzucamy do garnka, dodajemy pesto i dokładnie mieszamy równocześnie podgrzewając. w razie potrzeby dodajemy trochę wody z makaronu. wykładamy na talerze i szybko zjadamy... bardzo szybko stygnie! możemy też podać z innymi formami makaronu. ja najbardziej lubię ze spaghetti lub bukatini. ostatnio bardzo ograniczyłam nabiał wiec to jest wersja wegańska.
TU znajdziecie więcej przepisów na pesto w różnych kolorach. to jedno z moich ulubionych dań. może być z tego obiad a i na śniadanie i kolację jest wyśmienite jako dodatek do pieczywa itp.

Studenckie gotowanie II - odsłona wiosenna

9 komentarzy:

  1. ooooo, uwielbiam Rukolę! Na to jeszcze nie wpadłam :). Spróbuję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. POlaca Mala, pesto da się zrobić z każdych zielonych listków. moje zeszłoroczne odkrycie to pesto z młodych listków rzodkiewki ... przepyszne!
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń
    2. Taaak :), też kiedyś do tego doszłam, ale na rukolę nie wpadłam :). Dzięki za inspirację!

      Usuń
  2. uwielbiam takie danie!
    ja zamiast parmezanu daję orzechy, włoskie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. latem robiłam z orzechami włoskimi ale teraz użyłam pestek dyni bo chciałam uzyskać łagodniejszy smak, i tofu by było kremowe.
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń
  3. U mnie dzisiaj było też spaghetti z zielonym pesto z różnych chwastów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, myślę ze zielonym wymiatamy zimę :)
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń
  4. Ja wprawdzie nie przepadam za rukolą, ale mój Małżonek byłby zachwycony:) Robiłam kiedyś w podobnym kolorze - pietruszkowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arnika, pesto pietruszkowe to moj pierwszy wpis na blogu. czekam na dobrą natkę... a wtedy będzie się działo!
      pozdrawiam,
      ela

      Usuń