piątek, 14 grudnia 2012

Czerwona kiszona kapusta z bułgarska feta, gruszkami i orzechami włoskimi

surówka z czerwonej kiszonej kapusty ... po raz drugi ...

kolor buraczkowy wciąż na talerzu...chyba intuicyjnie sięgam po intensywne kolory i smaki bo za oknem monochromatycznie. surówkę zrobiłam głównie dlatego, że wyobraziłam sobie jej smak w połączeniu ze słodką gruszką, wyrazistą kozią feta i gorzkawymi orzechami włoskimi. wyobraźnia smakowa mnie nie zawiodła ... a i kolorystycznie skomponowało się bardzo wyraziście.


 skład na 2 porcje
  • ok. 15-20 dkg czerwonej kiszonej kapusty
  • 1 gruszka
  • gruby plaster twardego sera feta (kozi solankowy ser bułgarski)
  • 4-6 orzechów włoskich
  • 1/2 czerwonej papryki
  • natka pietruszki
  • chili w płatkach
  • oliwa 
kapusta którą miałam była w długich kawałkach więc ją pokroiłam na nieco mniejsze. dorzuciłam pokrojoną w kostkę gruszkę, paseczki czerwonej papryki, rozdrobnione orzechy i pokruszoną fetę. wlałam 2 łyżki dobrej oliwy, posypałam płatkami chili i dobrze wymieszałam. na koniec posypałam natką...nie miałam świeżej więc użyłam mrożonej. to wszystko... gotowe :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz