środa, 12 grudnia 2012

Pieczone ziemniaki w zytniej skorupce

pieczone ziemniaki w skorupce z mąki żytniej

to nie mój pomysł ... to pomysł mojego kolegi Tomasza, mieszka we Włoszech i świetnie gotuje ... ma fantastyczne pomysły. te ziemniaki mnie urzekły ... musiałam je zrobić bo wygląd obiecywał wspaniały smak. nie zawiodłam się. smakują jak ziemniaki z ogniska, z grubą chrupiąca skorupką.



skład:
  • ziemniaki
  • mąka żytnia lub inna dowolna
  • przyprawy - u mnie czubryca, chili w płatkach, sól
umyte ziemniaki obrać i mokre obtoczyć w mące (u mnie żytnia) zmieszanej z przyprawami. piec 40-45 minut w temp. 180 - 200 stopni. mój kolega do obtaczania użył ciekawej techniki,  prostu wrzucił mąkę do woreczka, do tego ziemniaki i pomiąchał ...same mu się obtoczyły równa, cienką warstewką. ja zrobiłam to na miseczce, ale następnym razem wypróbuję patent z torebką. banalnie proste a efekt fantastyczny.

tak upieczone ziemniaki podałam z "rozebraną brukselką" - przepis TU ... dodatkowo dodałam do niej pieczarki. to był prosty ale bardzo udany obiad.




8 komentarzy:

  1. Elunia, to długie pieczenie to sporo energii. A można ewentualnie bez obierania te ziemniaki ? Pod skórką jest najwięcej wartości...
    Ita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ita, tak wiem że piekarnik żre gaz i to kosztuje... wiem, że pod skórką samo dobro ... piekłam wiele razy w mundurkach...ale nawet w połowie nie są tak dobre jak te w mącznej skorupce... raz na jakiś czas można zaszaleć z okazji.... lub bez okazji... są pyszne!

      Usuń
  2. właśnie siedzą w piekarniku :-))) wymiąchałam w worku :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka, napisz jak wyszły :)
      patent z workiem super...następnym razem też będę miąchać ;)

      Usuń
  3. raportuję: TO JEST PYSZNE :-) najlepsze ziemniaki z piekarnika, jakie jadlam :-) podałam gorące, z zimnym serkiem z chrzanem, talerze wylizane ;-) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka, cieszę się że pyszne... doniosę autorowi pomysłu, Tomkowi.. też się ucieszy ... ziemniaki z Włoch poszły w świat :)))

      Usuń
    2. Donieś koniecznie :-):-):-)

      Usuń