wtorek, 10 lipca 2012

miks ... rzodkiewka i cukinia

rzodkiewka ... cukinia ...

parę dni temu kupiłam rzodkiewkę i okazało się, że jest nieco włóknista. cóż trudno to przewidzieć. szkoda wyrzucić więc leżała sobie w lodówce. dziś decyzja by coś z nią zrobić. mały eksperyment? pomyślałam, że jak zblęduję, to ta włóknistość nie będzie przeszkadzała. 
oto co zrobiłam. do blendera wrzuciłam:
  • pęczek rzodkiewek (można też dodać nieco młodych listków)
  • mała cukinia ze skorka (objętościowo tyle samo co rzodkiewek)
  • łyżka oliwy
  • łyżka soku z cytryny
  • do smaku sól, pieprz, cząber
... i powstało takie pyszne cudo, lekkie i orzeźwiające.

 
skomponowałam z żytnim chlebem na zakwasie


6 komentarzy:

  1. Ooo bardzo fajne :) Kiedyś lubiłam, ale od niedawna jakoś nie bardzo mogę przekonać się do rzodkiewek w całości albo krojonych, natomiast blendowane, duszone, itp. są smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja na wiosnę miałam fazę na rzodkiewki. zajadałam je w całości lub w surówkach, z z listków robiłam pesto. gotowane jakoś do mnie nie przemawiają, aczkolwiek moje odczucia nie są potwierdzone bo nie poddawałam rzodkiewek obróbce termicznej. powinnam spróbować. ale jak? nie mam pojęcia.:)

      Usuń
  2. Bardzo apetyczny eksperyment. Ja ze swojej strony polecam pieczone rzodkiewki, są pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Malwinna za pomysł, chętnie spróbuję ... muszę poszukać jakiegoś przepisu, chyba ze Ty mi coś podpowiesz? proszę :)

      Usuń
    2. U mnie na blogu znajdziesz dwie sałatki z pieczonymi rzodkiewkami:
      http://filozofiasmaku.blogspot.com/2012/07/zielone-tabbouleh-z-quinoa.html
      http://filozofiasmaku.blogspot.com/2012/06/pesto-z-botwinki-pieczone-rzodkiewki.html

      rzodkiewki mogą być także fajnym dodatkiem do mięs.

      pozdrawiam

      Usuń
    3. Malwinna,
      dzięki serdeczne za linki. zaraz zajrzę i na pewno wykorzystam. w domu czeka pęczek rzodkiewek. listki zaraz zamienią się w śniadaniową pastę a korzonki może wylądują w piecu ... chyba jest chłodniej to dam radę.
      mięsa nie jadam ;)
      pozdrowienia

      Usuń